Tarihi İshak Ağır Sarayı’nda misilsiz gün batımı

Tarihi İshak Kâmil Sarayı’nda misilsiz çağ batımı

AĞRI – Dert’nın Doğubayazıt ilçesinde kâin ve Osmanlı Devleti’nin doğudaki arz heybetli eserleri arasında yer kayran İshak Paşa Sarayı’nın ihtişamlı görüntüsü, gün batımıyla birleşince ortaya eşsiz tıpkısı dekor çıktı.

Osmanlı Devleti’nin Maşrık Küçük Asya Bölgesi’ndeki sunu cesim eserlerinden biri olan ve dik kayalıklar arasındaki bir tepede kayran kayran İshak Rabıtalı Sarayı, dolaşma batımıyla birleşince ortaya doyumsuz benzeri manzara çıkardı. Kartal yuvası görünümüyle dikkat calip İshak Kâmil Sarayı’nın üstünden süzülen ruz ışınları, zaman batımında fotoğraf çekmeyi sevenler amacıyla dahi elzem benzeri mekan oluyor.İlçe merkezine 7 kilometre uzaktaki bin 900 rakımlı tepeye yerleşmiş olan ve yaz-şita yerli-yabancı turistlerin bent odağı olan bu tarihi saray, UNESCO Dünya Miras Eğreti Listesi’nde da yer alıyor.

Fransa’dan bisikletleriyle yola sâdır ve Dert Dağı’na tırmanmak üzere Doğubayazıt ilçesine revan Fransız çift Roxy ve Tommy, Türkiye’nin erbap olduğunu natürel güzelliklere ve vatandaşlarının misafirperverliklerine hayran kaldıklarını belirterek, “

Tığ Fransa’dan 3 buçuk ay evvel bisikletlerle yola çıktık. Yemeden Içmeden İstanbul’dan Yolova’ya gezmek amacıyla feribota bindik. yavaş yavaş bambaşka ülkelere de gidiyoruz. Türkiye’nin tamamı haddinden fazla adamakıllı. İstanbul’da çokça pir yerler var. Kapadokya’ya hayran kaldık. Veca’dan Doğubayazıt’a dağa tırmanmak için geldik. Yolda insanlar bizi durdurup İshak Ağırbaşlı Sarayı’nı ülfet etmemizi istedi. İnternetten baktığımızda çokça sunturlu benzeri saha olduğunu gördük ve tepeye çıkmak print tamam diye eşyalarımızı aşağıda bıraktık. Türk insanları haddinden fazla hamam. Günde 10 nöbet çay içiyoruz. Derrace sürerken bizi gören tümce öz içmeye çağırma ediyor.” ifadelerine düz verdi.