Türkiye’den Gürcistan’a haset bağlanak seyahat turlarına kısık sargı

Türkiye’nin bitişik ülkesi Gürcistan’a haset bağlantı turlar sakil ilişki görüyor. Artvin, Rize ve Trabzon başta atılmak üzere bir çokça ilden cevelan şirketleri Batum’a günü angajman turlar düzenliyor. Gezilere katılanlar Türkiye’ye göre daha makul fiyatlarla telefon almak amacıyla cenk veriyor .

Türkiye’nin Kafkaslar ve Itidalli Asya’ya açılan kapısı durumundaki Yalman Çizgi Kapısı’nda günü birlik turlara ağır sıklet ilişki Pasaport ve vize gerekmeden elden Türkiye Cumhuriyeti kimliğiyle geçiş kolaylığı ve Yurtdışı depar harcı 150 lira olan Gürcistan’a vatandaşlar kısık ilişki gösteriyor.

Artvin’in Kemalpaşa ilçesinde düzlük kayran Yalman çizgi kapısından naşir güzeşte vatandaşlar kimlik kontrolleri ardından Batum’a antre yapıyor. Döviz bürolarında Türk liralarını Gürcistan’ın mal birimi Lari’ye çevirerek aksata ve yeme içmece ihtiyaçlarını karşılıyor.

Artvin, Rize ve Trabzon özellikle gelmek üzere tıpkısı çok ilden cevelan şirketleri Batum’a günü bağlantı turlar düzenliyor. Batum’a gelen ziyaretçiler bir nice tarihi ve kültürel yerleri gezdikten sonraları sunu uğrak noktalardan birisi ise Yüce ve Nino heykeli oluyor. Yontu kavuşamayan iki genci katakulli ediyor.

Gezi turlarına katılan Ağır Pahal, “Batum zaten görmek istediğim bire bir yerdi ve dikme kimlikle girilebildiği amacıyla ülkemizden tıpkısı yer gibi geldi bana. Bir dolaşma vardı. Tura katıldık. Koşullar olarak tabii koşullar Rize, Trabzon ve Artvin’den sonra bire bir kayran var bu az buçuk fena hâlde yani. Böyle benzeri yerin Türkiye’dahi olmasını çok isterdim düpedüz” dedi.

Şeyma Yazıcı ise, “Burada kiliseleri gezdik. Mualla Nino heykelini sahilini Karadeniz’e mail sahili var. Öyle gezmeye geldik baş dağıtmaya geldik. Biz Rize’da yaşıyoruz o yüzden gelmişken burada yaşamışken bire bir bile Batum’u görelim istedik o yüzden geldik” diye konuştu.

Sevilay Tantoğlu’birlikte, “Kemalpaşa’dan geldim. Kestirmece 4 kilometre uzaktayız. Yani geliyoruz bazı bazı değerlendiriyoruz. Kısaca 4 senedir gelmemiştim. 4 sene sonradan geldim sıradan aynı değişmiş buralar sıradan bire bir kaslı. Yalnız bir tane başıma de geliyorum çokça geldim eskiden benim kuaförüm buradaydı haddinden fazla geliyordum yani haftada ayrımsız geliyordum” ifadelerini kullandı. – ARTVİN