Cumhurbaşkanı Erdoğan Cumhuriyet Altını tarihinin sunu nazik sosyal konut projesi lansman töreninde konuştu: (1)

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhuriyet Altını tarihinin yer nazik içtimai konut projesiyle amaçlarının, önce kadem konutlarını maksimum 2 yıl içinde bitirip türe sahiplerine koymak olduğunu belirterek, “Başvuruları ferda bakımından başlayacak ve ekim sonuna kadar sürecek içtimai konut projesinin evvel temelini yılbaşında atıyoruz.” dedi.

Erdoğan, Beştepe Ulus Kurultay ve Kültür Merkezi’nde planlı Cumhuriyet Altını tarihinin sunu balaban içtimai ev projesinin tanıtım töreninde ayrımsız danışma yaptı.

Tarihin sunma şişman içtimai konut kampanyasına öncülük eden Çevre, Kentçilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile TOKİ’yi tebrik kartı fail Erdoğan, sürece katkı verecek herkese teşekkür etti, vatandaşların evleri, arsaları ve gelişim yerlerinin şimdiden aldatıcı olmasını diledi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, güzeşte 20 yılda ülkeyi seçkin alanda olduğu kabilinden hane üretiminde da asırlık hizmetlerle, eserlerle projelerle buluşturduklarını belirten Erdoğan, TOKİ vasıtasıyla tek ülkenin sahne dahi edemeyeceği benzeri atılımla yüzdelik 90’ı sosyal konut başlamak için umum 1 milyon 170 bin bölük inşa ettiklerini ifade etti.

Ülkeye, çağın tam ihtiyaçlarıyla donatılmış dev hastaneler, on binlerce gelişim yeri, binlerce kamu binası, Avrupa standartlarının bile üzerinde stadyumlar, rastgele kesimden kayırıcı amacıyla yüzlerce sosyal ve kültürel üretim kazandırdıklarını belirten Erdoğan, şehri kent eden en mefret unsurlar olan doğal, tarihi ve kültürel mirası korumaya özel ehemmiyet verdiklerini belirtti.

Erdoğan, kendilerini maziyle buluşturan, erdemli mimari derece haiz evleri, dükkanları meydanları genişlik emin şekilde geleceğe taşıyacak adımlar attıklarını kaydetti.

“Çıkmaz güzelleştirme, cephe yenileme çalışmaları yürütüyoruz”

Halen 45 ilde, 80 tarihi meydanı kültürel değerlerine uygun namına yeniden ülkeye kazandırdıklarını anlatan Erdoğan, şunları söyledi:

“Konya’üstelik Eskimemiş Mevlana Meydanı ile tarihi yeniden dolaşma yüzüne çıkarıyoruz. Edirne’dahi Mimar Sinan’ın emaneti Selimiye Camisi ve çevresini bire bir bozuk günlerinde olduğu kabil baştan ayağa kaldırıyoruz. Bursa’da Ulu Cami’yi de içine düz tarihi çarşı ve hanlar bölgesini canlandırma ediyoruz. Selçuki şehri Bitlis’imizde köprülerimizi, hanlarımızı, medreselerimizi, meydanımızı içerisine tıpkısı de budun bahçesi koyarak düzenliyoruz. Başkentimizin evvel dolgun basamak projesi olan Saraçoğlu Mahallesi’ni havuzu, parkları, yeşil alanları, abide ağaçları ve tarihi binalarıyla ibdai ve yemyeşil aynı dirim alanı olarak şehrimize kazandırıyoruz. Aynı şekilde Ankara Hergelen Meydanı, Erzurum Tarihi Meydanı, Yozgat Çapanoğlu Camisi, Kastamonu Nasrullah Camisi çevresiyle, Zonguldak, Muş, Kütahya, Isparta, Bingöl, Afyonkarahisar ve Kayseri’üstelik restorasyon projelerimizi tarihe vefa, geçmişe çekinmek anlayışıyla mütemadi sürdürüyoruz. Bunun birlikte, Kızılcahamam Çarşısı’ndan Konya Alaaddin Caddesi’ne, Antakya Halas Caddesi’nden Trabzon Kaynak tarihi binalarına ve Beypazarı Sanatçılar Caddesi’ne kadar yüzlerce sokakta güzelleştirme, alnaç yenileme çalışmaları yürütüyoruz.”

Cumhur Reisi Recep Tayyip Erdoğan, milyonlarca fidanla desteklenen, yeşil alanlarıyla gençlerin tatil ve kıraat mekanları haline gelen budun kıraathaneleri ile tamlık 455 kavim bahçesini birlikte bir anda nesir ettiklerini aktardı.

Vatandaşlar eliyle sahiplenilen kavim bahçelerinin, Türkiye’nin “Yeşile Hürmetli Şehircilik Vizyonu”nun örnekleri yerine uluslararası şehircilik ödüllerine müstahak görüldüğünü dile getiren Erdoğan, şunları kaydetti:

“Bütün bu çalışmalarla, TOKİ, vakit kaybetmeden çatı eden tıpkısı hava olmanın ötesine geçerek, Türkiye’nin ve dünyanın sunma makro içtimai bakım yapıları arasına girmiştir. Tabii bunlarla yetinmedik. 2012 yılında toplamda 6,5 milyon yapıyı içeren, tarihimizin yeryüzü şişman kentsel dönüşümünü başlattık. Bittabi bütün bu balaban dönüşümün sahibi bile muhatabı da yararlanıcısı birlikte milletimizin ta kendisidir. Bugün da sizlerin nezdinde, toplumsal ev odaklı kentçilik atılımlarımıza yeni tıpkısı bölüt henüz eklemenin mutluluğu içindeyiz. Bilindiği gibi 2019 yılında, ilk 50 bin adetlik, ardından 100 bin adetlik iki içtimai göz projesi başlatmıştık. Hep söylediğimiz kabil, bizim muharrik kuvvetimiz millettir. Bu projelere, 81 ilimizin rastgele köşesinden 2 milyonu aşkın vatandaşımızın başvurması, bizi elan balaban adımlara sevk etmiştir. Hem yapılacak basamak sayısını artırmaya hem de kampanyayı daima ağıl getirmeye karar verdik. İşte bu lansman töreniyle, ülkemizin gelişigüzel yerinde beniz binlerce yıpranmamış içtimai konutun, hane arsasının ve hareket yerinin mensur sürecini başlatıyoruz. Başvuruları erte itibarıyla başlayacak ve ekim ayı sonuna büyüklüğünde sürecek bu projelerin önce temelini yılbaşında atıyoruz. Amacımız, ilk hamle konutlarını maksimum 2 yıl içinde bitirip türe sahibi vatandaşlarımıza teslim etmektir.”

Mahalle kültürü, komşuluk ilişkileri gözetilecek

Cumhur Reisi Recep Tayyip Erdoğan, projelerin, yatay mimarlık esasıyla, temel taşı zait 3, dayanaklık etmek zait 4 yahut destek fazlalık 5 adına, depreme dayanıklı şekilde nesir edileceğini bile aktardı. Erdoğan, “Projelerimizi, hele mahalle kültürünü, komşuluk ilişkilerini gözetecek, yeşili bilge kılacak bir anlayışla hayata geçiriyoruz. Seçme şeyden önce bu gerçeğin altını hele yemek istiyorum, bu kampanya, sayısı ve kalitesi itibarıyla dünyadaki sunu büyük bölük yatırımını anlatım etmektedir. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına hakeza global ve tarihi önemde benzeri kampanyayla girmekten gurur duyuyoruz.” diye niteleyerek konuştu.